Kullanıcı Hizmet Sözleşmesi
1 - Taraflar
1.1: Bu sözleşme hizmetler bölümünde belirtilen hizmetleri (Hizmetler olarak anılacaktır) sağlayan (HOSTAGEN olarak anılacaktır) ile Yeni müşteri kaydı bölümünde belirtilen detayları ile belirtilen kişi/kurum (Müşteri olarak anılacaktır) arasında HOSTAGEN 'a ait olan http://www.hostagen.com.tr internet adresinde faaliyet gösteren internet sitesinin (Site olarak anılacaktır) kullanımı ve bu site üzerinden satın alınacak hizmetleri aşağıda belirtilen madde ve koşullar ile imza altına alınmış sayılacaktır.
1.2: Taraflar iş bu sözleşmede yazılı bilgilerin doğruluğunu beyan, kabul ve taahhüt ederler.
2 - Konusu
2.1: 2.1: İş bu sözleşme müşteri tarafından site üzerindeki işlemlerinde, siparişlerinde, gönderdiği mesajlarında kayıt işleminde vermiş olduğu bilgiler doğrultusunda yapmaya ve yapmamaya izni olan bölümleri, siparişlerinde tercihleri uyarınca alacağı hizmetler karşılığında HOSTAGEN'a ödeyeceği ücretleri ve tarafların hizmet ilişkisinden doğan hak ve yükümlülüklerini düzenleyecektir. Bu hizmet ve işlem açıklamaları aşağıdaki gibidir.
2.2: Üyelik bilgileri müşteri tarafından üye olunma sırasında girilen bilgilerdir. Bu bilgiler yapılan işlemlerde baz alınacağından müşteri ve üyenin bu bilgileri hatasız eksiksiz ve doğru girdiği varsayılmaktadır.
2.3: HOSTAGEN, kayıt, satın alma veya benzer işlemler sırasında; bildirimlerde bulunmak, bülten göndermek veya hesap onayı gibi güvenlik protokollerini uygulamak için e-posta, cep telefonu vb. iletişim bilgilerinin paylaşılmasını zorunlu kılabilir ve bu bilgilerin doğrulama kodu gibi yöntemlerle onaylanmasını talep edebilir, hizmetlerin kullanılabilmesi için bu onay süreçlerini zorunlu tutabilir.
2.4: HOSTAGEN kullanıcının kayıt sırasında paylaşmış olduğu iletişim bilgilerini kullanarak, sahip olduğu hizmetlerle ilgili bildirimler veya bültenler gönderebilir.
3 - Sorumluluklar
3.1: HOSTAGEN, müşterinin talebi üzerine sipariş olarak ilettiği hizmetleri sağlayacaktır. Siparişin kabulü mesajı ile HOSTAGEN ilgili ücreti tahsil ettiğini kabul edip söz konusu siparişte belirtilen hizmeti vereceğini taahhüt edecektir.
3.2: Ödeme şekli, kdv farkları sipariş sırasında çıkartılacak toplam miktar ile belirtilerek müşterinin aylık veya yıllık ödeme tercihlerine göre ödemesi gereken ücretler HOSTAGEN tarafından bildirilecektir.
3.3: Sipariş kabulü ve işlemlerin onaylanmasından sonra hizmet başlamış olacaktır. İlgili hesapların ve şifrelerin sorumluğu müşterinin sorumluluğunda olup bu konulardan doğabilecek zarar ve ziyandan müşteri sorumlu olacaktır.
3.4: Müşteri aldığı hizmet dahilinde HOSTAGEN tarafından aldığı beyan ve uyarılara uyacağını taahhüt eder. Müşteri, hosting hesabından faydalanırken HOSTAGEN tarafından yayınlanan her türlü ihtar yada bildirime uymayı beyan, kabul ve taahhüt eder. Müşteri, almış olduğu bulundurma hizmetinde kendisine ücretsiz ve sınırsız olarak verilen hizmetleri yine ücretli yada ücretsiz ve/veya sınırlı yada sınırsız olarak üçüncü kişilere dağıtamaz, satamaz.
3.5: Müşteri ile HOSTAGEN arasında gerçekleştirilmiş olan canlı destek görüşmesi, destek talebi, eposta, telefon, yazılı ve sözlü tüm iletişim özel ve gizlidir. HOSTAGEN un izni ve onayı olmadan paylaşılamaz.
3.6: Müşteri hizmet dahilinde sahip olduğu yazılım ve programları kullanarak erişim hakkı bulunmayan dosya veya programlara erişmemeyi, bu tarz bir sorundan dolayı herhangi bir problem yaratmamayı, oluşabilecek sorun ve problemlerde zararı karşılamayı taahhüt eder.
3.7: Müşteri alan adı, hosting veya aldığı hizmetlerin kullanılması sırasında yürürlükte olan veya sözleşme süresince yürürlülüğe girecek olan vergi, harç ve benzer yükümlülüklerin kendisine ait olduğunu ve karşılayacağını kabul ve taahhüt eder.
3.8: Müşteri hizmeti dahilinde barındırdığı tüm dosya, doküman ve programlardan, web sitesi ve e-mail hizmetleri ile kullanacağı ve faydalanacağı tüm işlemlerden kendisi sorumlu olduğunu, söz konusu veri, bilgi ve beyanların yasalara aykırılığından doğabilecek tüm hukuki ve cezai sorumluluğu kendisi karşılamayı kabul ve taahhüt eder. İş bu konuda doğabilecek sorunlardan HOSTAGEN 'a herhangi bir kusur iletilemez. HOSTAGEN sayfaları gönderilmeden önce gözden geçirmez, doğrulamaz, ciro etmez veya kullanıcı tarafından yapılmış sayfalar için herhangi bir şekilde bir sorumluluk almaz. HOSTAGEN kullanıcı hesaplarını bu ana hatları ihlal ettiği için veya başka bir sebeple veya HOSTAGEN un kendi veya kullanıcılarından herhangi birinin işine zararlı olduğuna inandığı için fesih edebilir. HOSTAGEN hukuka aykırılık eden filleri ve eylemleri öğrendiğinden itibaren müşteriye haber vermeden silmek hakkına sahiptir.
3.9: HOSTAGEN, sağladığı hizmet içerisinde bulunan müşteri verilerinin içeriklerinden, bu içeriklerin hatalı / kötü niyetli kullanımından ayrıca gönderilip alınan e-posta verilerinden doğabilecek maddi veya manevi zararlardan hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Tüm verilerin yedekleme ve saklama yükümlükleri müşteriye aittir. HOSTAGEN, hizmetlerinde meydana gelebilecek olan kesinti veya veri kaybı gibi durumlar halinde oluşabilecek hatalardan, maddi veya manevi zararlardan sorumlu tutulamaz.
3.10: HOSTAGEN, müşteri tarafından sipariş verilmiş ve ödemesi sorunsuz olarak gerçekleştirilmiş domain adı tescil işlemlerini yürütecektir. Tescil edilen ve sipariş ile kabul edilen tescil talebi ile ücreti ödenen domain adının sahibi müşteridir. HOSTAGEN bu konuda müşterinin talepleri doğrultusunda domain adı üzerinde işlem yapabilecektir. Müşteri tarafından domain adı üzerinde bir düzenleme, değişiklik ve transfer taleplerini en kısa sürede yapacaktır.
3.11: HOSTAGEN'un vermiş olduğu hizmetler karşılığında sorumluğu; alınan hizmetin aylık bedeli kadardır. Müşteri hizmetlerinde oluşabilecek her türlü aksaklık sorun ve ziyanlarda tazmin talebi hizmetin aylık bedelini geçemez.
3.12: HOSTAGEN, müşteriye ait yedeklerin düzenli tutulması için gerekli özeni ve ehemmiyeti gösterecektir, fakat bu konuda yaşanabilecek sorunlardan dolayı müşterinin uğrayacağı veri kayıplarından sorumlu tutulamaz, müşteri kendi verilerini düzenli olarak kaydetmekle yükümlüdür.
3.13: HOSTAGEN, vermiş olmuş ürün ve hizmetlere özel kullanım şartlarını ürün ve hizmete özel hazırlanmış web sayfasında belirtmektedir. Kullanıcılar hizmetleri satın aldıklarında bu şartları da kabul etmiş sayılırlar.
3.14: HOSTAGEN, vermiş olduğu ürün ve hizmetlerde zaman içinde değişikliğe gidebilir.
3.15: Müşteri, almış olduğu hizmetleri diğer kullanıcılara zarar vermeyecek şekilde kullanmakla yükümlüdür. HOSTAGEN bu tür kullanımların tespitinde Müşteri'yi uyarıp düzeltmesini isteyebilir veya bilgi vermeden hizmeti geçici olarak askıya alabilir.
3.16: Müşteri, kullandığı hizmetlerde Limitsiz olarak belirtilen tüm kaynakların iyi niyet ve genel kullanım şartlarına uygun şekilde kullanması durumunda limitsiz olduğunu kabul ederek hizmetine devam eder. Sunucu kaynaklarının aşırı kullanımı veya kaynakların amacı dışında kullanımı gibi durumlar olması durumunda HOSTAGEN Müşteri'yi uyarıp düzeltmesini isteyebilir veya bilgi vermeden hizmeti geçici olarak askıya alabilir.
3.17: HOSTAGEN, kullanılan ürün ve hizmetin içeriği ve kapsamından bağımsız olarak, herhangi bir şart ileri sürmeden hizmeti sonlandırma kararı alabilir. Bu durumda kullanıcıya hizmet ve ürün den kalan bakiyesi iade edilir. Müşteri iade işlemini kabul etmemesi veya ilgili bildirimlere cevap vermemesi durumunda ilgili bakiye hesabına artı bakiye olarak yansıtılır.
3.18: HOSTAGEN, süresi dolmuş alan adı, hosting, veya diğer sunduğu hizmetleri süre bitiminden sonra durdurma, hizmeti tamamen iptal etme hakkını saklı tutmaktadır. Süresi dolmuş veya ödemesi sağlanmamış hizmetlerin iptalinden sonra herhangi bir veri kaydı tutma yükümlülüğü bulunmamaktadır.
3.19: HOSTAGEN, Alan adı Tescil hizmetlerinde birebir olarak ICANN ve alan adı ana üreticisi pozisyonunda yer alan REGISTRAR şirketlerin şartlarına uymaktadır. Bu konuda tüm sorumluluklar ve süreçler REGISTRAR şirketlerin şartları olarak geçerlidir. Alan adlarının tescil süreçleri yazılım sistemleri tarafından yönetilir, bu yazılımlar HOSTAGEN ve Registrar şirketler üzerinde çalışmaktadır. Bu çalışma sırasında yaşanabilecek arıza veya erişim sorunlarından dolayı tescil, güncelleme, düzenleme, değişiklik, silme gibi süreçlerde yaşanabilecek hatalarda Müşteri tüm sürecin kontrolünden sorumludur.
3.20: Alan adı tescil, yenileme veya düzenleme işlemleri 3. parti yazılımlar veya manuel işlemler aracılığı ile yapılmaktadır. Bu tür işlemlerden kaynaklabilecek hatalarda kullanıcının hatayı fark etmesi veya tarafına registrar firma tarafından uyarı yapılması durumunda müşteri bu bildirimleri HOSTAGEN ile paylaşmakla yükümlüdür. Aksi halde oluşabilecek aksaklık, ziyan veya kayıplardan HOSTAGEN sorumlu değildir.
3.21: HOSTAGEN alanadı tescil işlemlerinde müşteri bilgilerini kayıt işleminden zorunlu olduğu için Domain Operatörü veya aracı firma ile paylaşmaktadır.HOSTAGEN, Alan adı Tescil Hizmetlerinde, whois bilgisi değiştirme ve doğruluğunun sorumluluğu, alan adı tescil şifresi sorumluluğu, transfer kilidi sorumluluğu müşteriye aittir. ICANN kuralları gereği doğrulanmayan whois bilgilerinden dolayı HOSTAGEN veya domain operatörleri alanadını askıya alabilir. Whois bilgilerinin doğrulanmasını isteyecek belgeler isteyebilir.
3.22: Kayıt, transfer, yenileme, whois, NS güncelleme, durum değişikliği vb. domain işlemlerinde HOSTAGEN hizmet aldığı kayıt operatörüne (registrar) bağlı olan kural ve sözleşmeler ile birlikte ilgili ICANN kurallarını uygular. Bu kurallar zaman içinde değişiklik gösterebilir. Kullanıcı bu sözleşme ve kurallarda yapılabilecek olası tüm değişiklikleri kabul etmiş sayılır.
3.23: Alan adı uyuşmazlığı çözümünde HOSTAGEN, kayıt operatörünün (registrar) kurallarına bağlı olarak işlem gerçekleştirir. .com .net .org gibi alan adlarında uyuşmazlık çözümü için ICANN kuralları gereği UDRP süreci uygulanabilir. Kullanıcı HOSTAGEN üzerinde bulunan alan adlarında bu maddelerin ve süreçlerin uygulanabileceğini kabul eder.
3.24: Alan adı uyuşmazlığı çözümüne yönelik olarak HOSTAGEN kullanıcıyı yasal mercilere, Alanadı uyaşmazlık çözüm mekanizmasına (UDRP) yönlendirebileceği gibi, gerekli gördüğü durumlarda alan adına erişimi panel üzerinden sınırlayabilir veya kapatabilir. Alan adı whois korumasını etkinleştirip, devre dışı bırakabilir, alan adı transfer kilidini devre dışı bırakabilir veya etkinleştirebilir, alanadının süresini uzatabilir veya alan adı NS bilgilerinde güncellemeye gidebilir.
3.25: Whois gizleme servisi kişisel verilerini korumak veya zararlı spam listelerine girmek istemeyen kullanıcılar tarafından tercih edilmektedir. Bu hizmet kullanıcıyı yasal makamlar tarafından ulaşılmaz kılmadığı gibi HOSTAGEN, bu hizmetin yasa dışı işlemler için kullanılmasına izin vermemektedir. Whois gizleme hizmetinde %100 gizlilik güvencesi verilmemektedir. HOSTAGEN kullanıcı talebinden bağımsız olarak whois servisini kapatabilir veya açabilir.
3.26: HOSTAGEN, Alan adı tescil hizmetlerinde sağlama şartlarını ve fiyatlarını bilgi vermeksizin değiştirme hakkına sahiptir. Bu düzenleme yıllık ödeme yapılan alan adlarının servis yenilenmesi sürecinden sonra yürütülüğe girecek olup servis yenilenmesi sırasında güncel fiyat ve şartlar açık ve eksiksiz olarak belirtilmektedir. Müşteri yenileme yapmak istemez ise veya yenilemeyi farklı bir şirket üzerinden yapmak isterse bu durumda Registrar şirketlerin ve Icann'ın koymuş olduğu kurallar çerçevesinde işlem yapma hakkına sahiptir.
3.27: HOSTAGEN, Alan adı hizmetlerinde yenileme süreçlerini zamanında gerçekleştirmeyen müşteriler için alan adlarını süre bitimi itibari ile askıya almaktadır. HOSTAGEN süresi biten alanadlarını bir park sayfasına yönlendirebilir. Bu askı süreci alan adının üreticisinin belirlediği zamana göre değişir. Bu süre zarfında alan adını satın alan ana müşteri yıllık yenileme bedelini ödeyerek alan adını yenileyebilir ve tekrar geri alarak kullanım hakkını kazanabilir. Alan adı bu süre içerisinde yenilenmediği durumlarda alan adı REDEMPTATION PERIOD'a düşecektir. Bu süreçte alan adının hakkı artık müşteriden çıkmış ve bizim şirketimizin ve registrar şirketin insiyatifine bırakılmıştır. Bu süreçte alan adını HOSTAGEN veya Registrar farklı bir şirkete satma hakkına sahiptir. Redemptation period sürecinde alan adını tekrardan almak isteyen eski müşteri veya yeni almak isteyen yeni müşteri değeri alan adı üreticisine göre değişmekle birlikte ortalama 100 USD olan ceza ücretini ödeyerek geri alabilir. Redemptation period sonrasında alınmayan alan adlarında artık süreç Registrar'ın insiyatifine geçmekte olup bu süreç sonrasında alan adının HOSTAGEN üzerinden geri alınması mümkün olmamaktadır.
3.28: Alan adı hizmetleri satılan bir ürün değil, ücreti ödendiği süre boyunca kullanım hakkı alınan bir hizmet şeklidir. Bu nedenle alan adının bitiş süreleri içerisinde ücretinin ödenmemesi durumunda bu hak başka bir kişiye geçebilir.
4 - Süre
4.1: İş bu sözleşme sipariş ve ödeme işlemlerinin internet ortamından HOSTAGEN a iletilmesi ile birlikte tarafların belirtilen hak ve yükümlülükleri başlar.
4.2: Sözleşme süresi müşterinin ilgili hizmet için sipariş sırasında seçmiş olduğu ödeme periyodu kadardır.
5 - Ücret
5.1: İş bu sözleşmede belirtilen hizmetler karşılığı olarak ödenecek ücret sipariş işlemi sırasında belirtilen miktar kadardır. Belirtilen ücretlere kdv sonradan dahil ederek hesaplanır ve müşteriye gösterilerek tahsilat gerçekleşir.
5.2: HOSTAGEN önceden haber vermeksizin fiyatlar ve tarifeler üzerinde ileriye dönük olarak değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Müşteri iş bu değişiklikler konusunda şimdiden oluşabilecek değişiklikleri kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.3: Ücret sipariş tarihindeki Garanti bankası efektif satış kuru üzerinden Türk Lirasına çevrilerek ödenir.
5.4: Ücret kati sipariş tarihinden itibaren 5. iş günü sonuna kadar sipariş işlemi sırasında kredi kartı ile ödeme talimatı var ise kredi kartı hesabından, kredi kartı ile ödeme talimatı yok ise müşteri iletişim adresinde belirtilen banka hesap numaralarına veya HOSTAGEN 'a elden ödemekle yükümlüdür.
5.5: Ödemenin gecikmesi durumunda HOSTAGEN vade farkı faturası kesme hakkını saklı tutar.
5.6: HOSTAGEN, müşteri ödeme işlemini tamamlayıncaya kadar ilgili hizmeti kapatma, açma hakkını saklı tutar.
5.7: Müşteri almış olduğu hizmetlerin ödemelerini ödeme yöntemi ayrımı olmaksızın HOSTAGEN'a bildirmekle yükümlüdür. Bildirimde sipariş numarası, ödeme yapılan ürün veya hizmetin ismi ve ödeme yöntemi açık bir şekilde belirtilmelidir.
6 - Askıya Alınma
6.1: Ödeme konusunda problem yaşanması, kredi kartı ile ödeme talimatı olan müşterilerde provizyon sorunları veya hüküm ve yükümlülükler ile ilgili maddelerden dolayı HOSTAGEN, müşteriye verilen hizmetlerin tümünü, e-mail, web, ftp hesaplarının tamamını durdurma hakkını saklı tutar.
6.2: Bu durumun devam süresince müşteri adına e-mail, web, ftp erişimleri yapılamaz ve e-mail hesapları bloklanarak gelen e-mailler geri çevrilir.
7 - Fesih
7.1: Müşteri iş bu sözleşmenin herhangi bir maddesine aykırı davranarak sorumluluklarını ve taahhütlerini yerine getirmediği takdirde yada iş bu sözleşmenin ön yüzünde beyan ettiği bilgilerin doğru olmadığının tespiti halinde, yukarıda belirtilen sözleşmeyi askıya alma halinin 7 günden fazla devam etmesi halinde, HOSTAGEN hiç bir ihtar ve ihbara gerek kalmaksızın sözleşmeyi tek taraflı olarak fesih etme hakkına sahiptir.
7.2: Bu şekilde gerçekleşecek fesih sonrasında müşteri; kalan süreye bakılmaksızın ödemiş olduğu son sözleşme ücretini geri isteyemeyeceğini, fesih tarihinde yürürlükte olan emsal sözleşme bedelinin 5 katı ticari cezai tazminat ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
7.3: Sözleşmenin sona erme süresinden önce müşteri tarafından fesih edilmesi halinde sözleşme sonuna kadar ödenecek olan ücretlerin 1/2 sini defaten ve peşin olarak ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
8 - İletişim ve Bilgi Adresleri
8.1: Taraflar konusu sözleşmeden kaynaklanan her türlü tebligat için taraflar sipariş adresinde belirtilen adresleri yasal tebligat adresleri olarak kabul, beyan ve taahhüt etmişlerdir.
8.2: Bu adreslere yapılan her türlü tebligat tarafların eline ulaşmasa bile tebliğ edilmiş kabul edilecektir. İş bu adreslere ait değişiklikler diğer tarafa yazılı olarak bildirilmedikçe eski adresler geçerli olacaktır.
8.3: HOSTAGEN sözleşme süresi içinde müşteri'ye tahsis ettiği elektronik posta adresine mesaj, bilgi, yazı, ihtar, ödeme bildirimi, hesap hareket çizelgesi, hesap ekstresi gönderebilir. Müşteri söz konusu elektronik iletilerin alınmadığı yada kendisine ulaşmadığı iddiasında bulunamayacağı gibi yasal anlamda tebliğ etmiş sayılacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
9 - Ücretin Ödenmesinde Temerrüde Düşülmesi
9.1: Müşteri, aldığı hizmetlere karşılık başvuru tarihini takip eden 7 gün içinde ödeme gerçekleştirmediği takdirde temerrüde düşmüş sayılır. Bu durumda HOSTAGEN kur farkı faturası kesebileceği gibi dilerse fatura tarihinden itibaren aylık %7 gecikme faizi talep edebilir. Müşteri bu gecikme faizi ve kur farkı faturasını ödemeyi beyan ve kabul eder.
9.2: Müşteri, iş bu sözleşmeden doğan her tür alacak için HOSTAGEN 'un dava yada icra takibi açması halinde de aylık %7 gecikme faizi, bakiye borç miktarının %50'si kadar cezai şart, %10'u Avukatlık Ücreti ve diğer tüm yasal giderleri ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
9.3: Müşteri, iş bu sözleşmeden doğan alacaklarının tahsili için yasal mercilere İhtiyati Haciz ve İhtiyati tedbir için başvurması halinde HOSTAGEN 'un teminatsız İhtiyati Haciz ve İhtiyati Tedbir kararı almaya yetkili olduğunu ancak buna rağmen Mahkemelerce teminat istendiğinde, Bankalardan alınacak teminat mektuplarından doğacak komisyon ve her türlü ücretin kendileri tarafından ödeneceğini ve bu konulara hiçbir itirazda bulunmayacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
10 - Kişisel Verilerin Korunması
10.1: İşbu Sözleşme’nin uygulanmasında, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve ikincil düzenlemelerinde yer alan tanımlar uygulama alanı bulacaktır.
10.2: Taraflar, kişisel verileri KVKK ve ikincil düzenlemelerine, Kişisel Verileri Koruma Kurumu (“Kurum”) ilke ve kararlarına uygun olarak işleyeceklerini ve aktaracaklarını kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.3: Müşteri, HOSTAGEN ile arasındaki her türlü ilişki kapsamında HOSTAGEN’a Kişisel Veri aktarımı gerçekleştirilen hallerde, Kişisel Veriler'in HOSTAGEN tarafından işlenmesine ve üçüncü kişilere aktarılmasına ilişkin olarak, yürürlükte bulunan (Kişisel Verileri Koruma Kurulu (“Kurul”) kararları dahil) kişisel verilerin korunması mevzuatı kapsamında ilgili kişilere karşı başta aydınlatma yükümlülüğü ve açık rıza alma yükümlülükleri olmak üzere her türlü yükümlülüğü ispatlanabilir bir şekilde yerine getireceğini, bu metinlerin işbu Sözleşme’nin onaylanması esnasında HOSTAGEN tarafından kendisine ibraz edilen aydınlatma ve açık rıza metinlerindeki veri işleme süreçlerini kapsayacağını, bu yükümlülüklerin yerine getirildiğine ilişkin kayıtları HOSTAGEN’un talebi olması halinde HOSTAGEN’a ibraz edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.4: HOSTAGEN, kullanım amacı ve yasal yükümlülüklerini yerine getirmekle sınırlı olmak üzere karşı Tarafça kendisine aktarılan Kişisel Veriler'i hizmet sağlayıcıları, işbirliğinde olduğu üçüncü kişiler gibi üçüncü kişilere veri güvenliği önlemlerine riayet ederek aktarabilecektir.
10.5: HOSTAGEN ve/veya yukarıdaki 10.4. madde tahtında hizmet sağlayıcıları ve işbirliğinde olduğu üçüncü kişiler, Kişisel Veriler'i taraflar arasındaki ticari ilişkinin yürütülebilmesi ve/veya yasal yükümlülüklerin yerine getirilebilmesi adına yurt dışına aktarabilirler. Bu durumda Müşteri, ilgili mevzuat doğrultusunda aranan şartların yerine getirilmesinden ve Kurul tarafından çıkarılacak tüm düzenlemelere riayet edilmesinden sorumlu olduğunu, yurt dışına aktarım süreçlerine dair gerekli aydınlatma ve açık rıza alma yükümlülüklerini kişisel verilerini HOSTAGEN’a aktardığı ilgili kişilere karşı yerine getireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.6: Müşteri, Kişisel Veriler’in HOSTAGEN’a aktarımının güvenli bir şekilde sağlanmasından sorumlu olduğunu, bu kapsamda kişisel veri aktarımını sağlarken kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önleyeceğini, kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önleyeceğini ve kişisel verilerin muhafazasını sağlayacağını, bu doğrultuda her türlü teknik ve idari tedbiri almakla yükümlü olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.7: HOSTAGEN, kendisine aktarılan Kişisel Verileri’n hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemek, kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek, kişisel verilerin muhafazasını sağlamak adına gerekli her türlü teknik ve idari tedbiri alacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.8: Taraflar, karşı Tarafça kendisine aktarılan Kişisel Veriler’e herhangi bir şekilde yetkisiz erişim gerçekleşmesi, siber saldırı gibi veri güvenliğinin sağlanamadığı durumda, bu durumu derhal ve her halde en geç 24 (yirmi dört) saat içerisinde karşı Taraf’a yazılı olarak bildireceğini, bu durumdan doğabilecek zararların minimize edilmesi ve doğan zararın giderilmesi için karşı Taraf ile işbirliği içerisinde çalışacağını, bu kapsamda karşı Tarafça talep edilen her türlü bilgi, belge ve desteği gecikmeksizin sağlayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.9: Taraflar; kişisel verilerin adli bir makamdan gelen ve kişisel verilerin söz konusu adli makama açıklanmasını gerektiren yasal olarak bağlayıcı talepleri en kısa sürede ve en geç 48 (kırk sekiz) saat içerisinde karşı Taraf’a yazılı olarak bildirir. Bu doğrultuda Taraflar, karşı Taraf’ın hukuki yükümlülüklerini yerine getirebilmesi ve karşı Taraf’ın en az zararı görmesi adına her türlü tedbiri alacağını, bu kapsamda karşı Taraf ile işbirliği içerisinde ilerlemeyi ve karşı Tarafça talep edilen bilgi ve belgeleri sağlamayı kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.10: Taraflar, işbu Sözleşme kapsamındaki Kişisel Veri İşlemeleri bakımından, KVKK ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararları başta olmak üzere, kişisel verilerin korunması ile ilgili yürürlükte bulunan tüm düzenlemelere, usul ve esaslara uygun davranacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.11: Taraflar, ilgili kişi tarafından veri işleme süreçleriyle ilgili yasal mevzuat kapsamında karşı Taraf’ı ilgilendiren herhangi bir hak talebinin kendisine yöneltilmesi halinde, bu talebi yazılı olarak 48 (kırk sekiz) saat içerisinde karşı Tarafa yazılı olarak bildirecek olup karşı Taraf’ın ilgili kişi taleplerini usulüne uygun olarak yanıtlayabilmesi adına gerekli desteği sağlayacaktır.
10.12: Taraflar arasındaki ilişki uyarınca HOSTAGEN veri işleyen, Müşteri ise veri sorumlusudur. Bu kapsamda HOSTAGEN’un işbu Sözleşme’nin kişisel verilere ilişkin hükümlerini veya KVKK mevzuatını ihlal etmesi sebebiyle Müşteri’nin herhangi bir zararı doğması halinde HOSTAGEN, mahkeme kararı ile kusurunun bulunduğunun kesinleştiği durumlarda Müşteri’nin zararlarını işbu Sözleşme bedeli ile sınırlı olmak üzere tazmin edecektir.
10.13: Müşteri tarafından işbu Sözleşme hükümlerinin, KVKK ve ikincil mevzuatı ile Kurum ilke ve kararlarının ihal edilmesi sebebiyle HOSTAGEN’un herhangi bir zarara uğraması halinde Müşteri, HOSTAGEN’un doğacak olan zararlarını tazmin edeceğini, bu kapsamda HOSTAGEN’un kendisine rücu hakkının saklı olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
11- Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
11.1: İş bu sözleşme bununla birlikte 11 madde ve alt başlıklardan ibaret olup, taraflarca okunup anlaşılarak imza altına alınmıştır. (İmza altına alınma. siparişin internet ortamında HOSTAGEN 'a gönderilmesi ile gerçekleşmiş kabul edilir). HOSTAGEN gerek gördüğü taktirde yeni maddeler ve/veya alt başlıklar ekleyebilir, çıkartabilir yada maddeler üzerinde değişiklik yapabilir. Müşteri bu değişiklikleri önceden kabul ettiğini beyan ve taahhüt eder.
11.2: İş bu sözleşmenin uygulanması sırasında doğacak her türlü uyuşmazlıkların çözümünde Kocaeli Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
Tüm paketlerimiz için Kullanıcı Sözleşmesi ile birlikte Genel Kullanım Koşulları'ndaki maddeler de geçerlidir.
Kullanıcı Hizmet Sözleşmesi
1 - Taraflar
1.1: Bu sözleşme hizmetler bölümünde belirtilen hizmetleri (Hizmetler olarak anılacaktır) sağlayan (HOSTAGEN olarak anılacaktır) ile Yeni müşteri kaydı bölümünde belirtilen detayları ile belirtilen kişi/kurum (Müşteri olarak anılacaktır) arasında HOSTAGEN 'a ait olan http://www.hostagen.com.tr internet adresinde faaliyet gösteren internet sitesinin (Site olarak anılacaktır) kullanımı ve bu site üzerinden satın alınacak hizmetleri aşağıda belirtilen madde ve koşullar ile imza altına alınmış sayılacaktır.
1.2: Taraflar iş bu sözleşmede yazılı bilgilerin doğruluğunu beyan, kabul ve taahhüt ederler.
2 - Konusu
2.1: 2.1: İş bu sözleşme müşteri tarafından site üzerindeki işlemlerinde, siparişlerinde, gönderdiği mesajlarında kayıt işleminde vermiş olduğu bilgiler doğrultusunda yapmaya ve yapmamaya izni olan bölümleri, siparişlerinde tercihleri uyarınca alacağı hizmetler karşılığında HOSTAGEN'a ödeyeceği ücretleri ve tarafların hizmet ilişkisinden doğan hak ve yükümlülüklerini düzenleyecektir. Bu hizmet ve işlem açıklamaları aşağıdaki gibidir.
2.2: Üyelik bilgileri müşteri tarafından üye olunma sırasında girilen bilgilerdir. Bu bilgiler yapılan işlemlerde baz alınacağından müşteri ve üyenin bu bilgileri hatasız eksiksiz ve doğru girdiği varsayılmaktadır.
2.3: HOSTAGEN, kayıt, satın alma veya benzer işlemler sırasında; bildirimlerde bulunmak, bülten göndermek veya hesap onayı gibi güvenlik protokollerini uygulamak için e-posta, cep telefonu vb. iletişim bilgilerinin paylaşılmasını zorunlu kılabilir ve bu bilgilerin doğrulama kodu gibi yöntemlerle onaylanmasını talep edebilir, hizmetlerin kullanılabilmesi için bu onay süreçlerini zorunlu tutabilir.
2.4: HOSTAGEN kullanıcının kayıt sırasında paylaşmış olduğu iletişim bilgilerini kullanarak, sahip olduğu hizmetlerle ilgili bildirimler veya bültenler gönderebilir.
3 - Sorumluluklar
3.1: HOSTAGEN, müşterinin talebi üzerine sipariş olarak ilettiği hizmetleri sağlayacaktır. Siparişin kabulü mesajı ile HOSTAGEN ilgili ücreti tahsil ettiğini kabul edip söz konusu siparişte belirtilen hizmeti vereceğini taahhüt edecektir.
3.2: Ödeme şekli, kdv farkları sipariş sırasında çıkartılacak toplam miktar ile belirtilerek müşterinin aylık veya yıllık ödeme tercihlerine göre ödemesi gereken ücretler HOSTAGEN tarafından bildirilecektir.
3.3: Sipariş kabulü ve işlemlerin onaylanmasından sonra hizmet başlamış olacaktır. İlgili hesapların ve şifrelerin sorumluğu müşterinin sorumluluğunda olup bu konulardan doğabilecek zarar ve ziyandan müşteri sorumlu olacaktır.
3.4: Müşteri aldığı hizmet dahilinde HOSTAGEN tarafından aldığı beyan ve uyarılara uyacağını taahhüt eder. Müşteri, hosting hesabından faydalanırken HOSTAGEN tarafından yayınlanan her türlü ihtar yada bildirime uymayı beyan, kabul ve taahhüt eder. Müşteri, almış olduğu bulundurma hizmetinde kendisine ücretsiz ve sınırsız olarak verilen hizmetleri yine ücretli yada ücretsiz ve/veya sınırlı yada sınırsız olarak üçüncü kişilere dağıtamaz, satamaz.
3.5: Müşteri ile HOSTAGEN arasında gerçekleştirilmiş olan canlı destek görüşmesi, destek talebi, eposta, telefon, yazılı ve sözlü tüm iletişim özel ve gizlidir. HOSTAGEN un izni ve onayı olmadan paylaşılamaz.
3.6: Müşteri hizmet dahilinde sahip olduğu yazılım ve programları kullanarak erişim hakkı bulunmayan dosya veya programlara erişmemeyi, bu tarz bir sorundan dolayı herhangi bir problem yaratmamayı, oluşabilecek sorun ve problemlerde zararı karşılamayı taahhüt eder.
3.7: Müşteri alan adı, hosting veya aldığı hizmetlerin kullanılması sırasında yürürlükte olan veya sözleşme süresince yürürlülüğe girecek olan vergi, harç ve benzer yükümlülüklerin kendisine ait olduğunu ve karşılayacağını kabul ve taahhüt eder.
3.8: Müşteri hizmeti dahilinde barındırdığı tüm dosya, doküman ve programlardan, web sitesi ve e-mail hizmetleri ile kullanacağı ve faydalanacağı tüm işlemlerden kendisi sorumlu olduğunu, söz konusu veri, bilgi ve beyanların yasalara aykırılığından doğabilecek tüm hukuki ve cezai sorumluluğu kendisi karşılamayı kabul ve taahhüt eder. İş bu konuda doğabilecek sorunlardan HOSTAGEN 'a herhangi bir kusur iletilemez. HOSTAGEN sayfaları gönderilmeden önce gözden geçirmez, doğrulamaz, ciro etmez veya kullanıcı tarafından yapılmış sayfalar için herhangi bir şekilde bir sorumluluk almaz. HOSTAGEN kullanıcı hesaplarını bu ana hatları ihlal ettiği için veya başka bir sebeple veya HOSTAGEN un kendi veya kullanıcılarından herhangi birinin işine zararlı olduğuna inandığı için fesih edebilir. HOSTAGEN hukuka aykırılık eden filleri ve eylemleri öğrendiğinden itibaren müşteriye haber vermeden silmek hakkına sahiptir.
3.9: HOSTAGEN, sağladığı hizmet içerisinde bulunan müşteri verilerinin içeriklerinden, bu içeriklerin hatalı / kötü niyetli kullanımından ayrıca gönderilip alınan e-posta verilerinden doğabilecek maddi veya manevi zararlardan hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Tüm verilerin yedekleme ve saklama yükümlükleri müşteriye aittir. HOSTAGEN, hizmetlerinde meydana gelebilecek olan kesinti veya veri kaybı gibi durumlar halinde oluşabilecek hatalardan, maddi veya manevi zararlardan sorumlu tutulamaz.
3.10: HOSTAGEN, müşteri tarafından sipariş verilmiş ve ödemesi sorunsuz olarak gerçekleştirilmiş domain adı tescil işlemlerini yürütecektir. Tescil edilen ve sipariş ile kabul edilen tescil talebi ile ücreti ödenen domain adının sahibi müşteridir. HOSTAGEN bu konuda müşterinin talepleri doğrultusunda domain adı üzerinde işlem yapabilecektir. Müşteri tarafından domain adı üzerinde bir düzenleme, değişiklik ve transfer taleplerini en kısa sürede yapacaktır.
3.11: HOSTAGEN'un vermiş olduğu hizmetler karşılığında sorumluğu; alınan hizmetin aylık bedeli kadardır. Müşteri hizmetlerinde oluşabilecek her türlü aksaklık sorun ve ziyanlarda tazmin talebi hizmetin aylık bedelini geçemez.
3.12: HOSTAGEN, müşteriye ait yedeklerin düzenli tutulması için gerekli özeni ve ehemmiyeti gösterecektir, fakat bu konuda yaşanabilecek sorunlardan dolayı müşterinin uğrayacağı veri kayıplarından sorumlu tutulamaz, müşteri kendi verilerini düzenli olarak kaydetmekle yükümlüdür.
3.13: HOSTAGEN, vermiş olmuş ürün ve hizmetlere özel kullanım şartlarını ürün ve hizmete özel hazırlanmış web sayfasında belirtmektedir. Kullanıcılar hizmetleri satın aldıklarında bu şartları da kabul etmiş sayılırlar.
3.14: HOSTAGEN, vermiş olduğu ürün ve hizmetlerde zaman içinde değişikliğe gidebilir.
3.15: Müşteri, almış olduğu hizmetleri diğer kullanıcılara zarar vermeyecek şekilde kullanmakla yükümlüdür. HOSTAGEN bu tür kullanımların tespitinde Müşteri'yi uyarıp düzeltmesini isteyebilir veya bilgi vermeden hizmeti geçici olarak askıya alabilir.
3.16: Müşteri, kullandığı hizmetlerde Limitsiz olarak belirtilen tüm kaynakların iyi niyet ve genel kullanım şartlarına uygun şekilde kullanması durumunda limitsiz olduğunu kabul ederek hizmetine devam eder. Sunucu kaynaklarının aşırı kullanımı veya kaynakların amacı dışında kullanımı gibi durumlar olması durumunda HOSTAGEN Müşteri'yi uyarıp düzeltmesini isteyebilir veya bilgi vermeden hizmeti geçici olarak askıya alabilir.
3.17: HOSTAGEN, kullanılan ürün ve hizmetin içeriği ve kapsamından bağımsız olarak, herhangi bir şart ileri sürmeden hizmeti sonlandırma kararı alabilir. Bu durumda kullanıcıya hizmet ve ürün den kalan bakiyesi iade edilir. Müşteri iade işlemini kabul etmemesi veya ilgili bildirimlere cevap vermemesi durumunda ilgili bakiye hesabına artı bakiye olarak yansıtılır.
3.18: HOSTAGEN, süresi dolmuş alan adı, hosting, veya diğer sunduğu hizmetleri süre bitiminden sonra durdurma, hizmeti tamamen iptal etme hakkını saklı tutmaktadır. Süresi dolmuş veya ödemesi sağlanmamış hizmetlerin iptalinden sonra herhangi bir veri kaydı tutma yükümlülüğü bulunmamaktadır.
3.19: HOSTAGEN, Alan adı Tescil hizmetlerinde birebir olarak ICANN ve alan adı ana üreticisi pozisyonunda yer alan REGISTRAR şirketlerin şartlarına uymaktadır. Bu konuda tüm sorumluluklar ve süreçler REGISTRAR şirketlerin şartları olarak geçerlidir. Alan adlarının tescil süreçleri yazılım sistemleri tarafından yönetilir, bu yazılımlar HOSTAGEN ve Registrar şirketler üzerinde çalışmaktadır. Bu çalışma sırasında yaşanabilecek arıza veya erişim sorunlarından dolayı tescil, güncelleme, düzenleme, değişiklik, silme gibi süreçlerde yaşanabilecek hatalarda Müşteri tüm sürecin kontrolünden sorumludur.
3.20: Alan adı tescil, yenileme veya düzenleme işlemleri 3. parti yazılımlar veya manuel işlemler aracılığı ile yapılmaktadır. Bu tür işlemlerden kaynaklabilecek hatalarda kullanıcının hatayı fark etmesi veya tarafına registrar firma tarafından uyarı yapılması durumunda müşteri bu bildirimleri HOSTAGEN ile paylaşmakla yükümlüdür. Aksi halde oluşabilecek aksaklık, ziyan veya kayıplardan HOSTAGEN sorumlu değildir.
3.21: HOSTAGEN alanadı tescil işlemlerinde müşteri bilgilerini kayıt işleminden zorunlu olduğu için Domain Operatörü veya aracı firma ile paylaşmaktadır.HOSTAGEN, Alan adı Tescil Hizmetlerinde, whois bilgisi değiştirme ve doğruluğunun sorumluluğu, alan adı tescil şifresi sorumluluğu, transfer kilidi sorumluluğu müşteriye aittir. ICANN kuralları gereği doğrulanmayan whois bilgilerinden dolayı HOSTAGEN veya domain operatörleri alanadını askıya alabilir. Whois bilgilerinin doğrulanmasını isteyecek belgeler isteyebilir.
3.22: Kayıt, transfer, yenileme, whois, NS güncelleme, durum değişikliği vb. domain işlemlerinde HOSTAGEN hizmet aldığı kayıt operatörüne (registrar) bağlı olan kural ve sözleşmeler ile birlikte ilgili ICANN kurallarını uygular. Bu kurallar zaman içinde değişiklik gösterebilir. Kullanıcı bu sözleşme ve kurallarda yapılabilecek olası tüm değişiklikleri kabul etmiş sayılır.
3.23: Alan adı uyuşmazlığı çözümünde HOSTAGEN, kayıt operatörünün (registrar) kurallarına bağlı olarak işlem gerçekleştirir. .com .net .org gibi alan adlarında uyuşmazlık çözümü için ICANN kuralları gereği UDRP süreci uygulanabilir. Kullanıcı HOSTAGEN üzerinde bulunan alan adlarında bu maddelerin ve süreçlerin uygulanabileceğini kabul eder.
3.24: Alan adı uyuşmazlığı çözümüne yönelik olarak HOSTAGEN kullanıcıyı yasal mercilere, Alanadı uyaşmazlık çözüm mekanizmasına (UDRP) yönlendirebileceği gibi, gerekli gördüğü durumlarda alan adına erişimi panel üzerinden sınırlayabilir veya kapatabilir. Alan adı whois korumasını etkinleştirip, devre dışı bırakabilir, alan adı transfer kilidini devre dışı bırakabilir veya etkinleştirebilir, alanadının süresini uzatabilir veya alan adı NS bilgilerinde güncellemeye gidebilir.
3.25: Whois gizleme servisi kişisel verilerini korumak veya zararlı spam listelerine girmek istemeyen kullanıcılar tarafından tercih edilmektedir. Bu hizmet kullanıcıyı yasal makamlar tarafından ulaşılmaz kılmadığı gibi HOSTAGEN, bu hizmetin yasa dışı işlemler için kullanılmasına izin vermemektedir. Whois gizleme hizmetinde %100 gizlilik güvencesi verilmemektedir. HOSTAGEN kullanıcı talebinden bağımsız olarak whois servisini kapatabilir veya açabilir.
3.26: HOSTAGEN, Alan adı tescil hizmetlerinde sağlama şartlarını ve fiyatlarını bilgi vermeksizin değiştirme hakkına sahiptir. Bu düzenleme yıllık ödeme yapılan alan adlarının servis yenilenmesi sürecinden sonra yürütülüğe girecek olup servis yenilenmesi sırasında güncel fiyat ve şartlar açık ve eksiksiz olarak belirtilmektedir. Müşteri yenileme yapmak istemez ise veya yenilemeyi farklı bir şirket üzerinden yapmak isterse bu durumda Registrar şirketlerin ve Icann'ın koymuş olduğu kurallar çerçevesinde işlem yapma hakkına sahiptir.
3.27: HOSTAGEN, Alan adı hizmetlerinde yenileme süreçlerini zamanında gerçekleştirmeyen müşteriler için alan adlarını süre bitimi itibari ile askıya almaktadır. HOSTAGEN süresi biten alanadlarını bir park sayfasına yönlendirebilir. Bu askı süreci alan adının üreticisinin belirlediği zamana göre değişir. Bu süre zarfında alan adını satın alan ana müşteri yıllık yenileme bedelini ödeyerek alan adını yenileyebilir ve tekrar geri alarak kullanım hakkını kazanabilir. Alan adı bu süre içerisinde yenilenmediği durumlarda alan adı REDEMPTATION PERIOD'a düşecektir. Bu süreçte alan adının hakkı artık müşteriden çıkmış ve bizim şirketimizin ve registrar şirketin insiyatifine bırakılmıştır. Bu süreçte alan adını HOSTAGEN veya Registrar farklı bir şirkete satma hakkına sahiptir. Redemptation period sürecinde alan adını tekrardan almak isteyen eski müşteri veya yeni almak isteyen yeni müşteri değeri alan adı üreticisine göre değişmekle birlikte ortalama 100 USD olan ceza ücretini ödeyerek geri alabilir. Redemptation period sonrasında alınmayan alan adlarında artık süreç Registrar'ın insiyatifine geçmekte olup bu süreç sonrasında alan adının HOSTAGEN üzerinden geri alınması mümkün olmamaktadır.
3.28: Alan adı hizmetleri satılan bir ürün değil, ücreti ödendiği süre boyunca kullanım hakkı alınan bir hizmet şeklidir. Bu nedenle alan adının bitiş süreleri içerisinde ücretinin ödenmemesi durumunda bu hak başka bir kişiye geçebilir.
4 - Süre
4.1: İş bu sözleşme sipariş ve ödeme işlemlerinin internet ortamından HOSTAGEN a iletilmesi ile birlikte tarafların belirtilen hak ve yükümlülükleri başlar.
4.2: Sözleşme süresi müşterinin ilgili hizmet için sipariş sırasında seçmiş olduğu ödeme periyodu kadardır.
5 - Ücret
5.1: İş bu sözleşmede belirtilen hizmetler karşılığı olarak ödenecek ücret sipariş işlemi sırasında belirtilen miktar kadardır. Belirtilen ücretlere kdv sonradan dahil ederek hesaplanır ve müşteriye gösterilerek tahsilat gerçekleşir.
5.2: HOSTAGEN önceden haber vermeksizin fiyatlar ve tarifeler üzerinde ileriye dönük olarak değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Müşteri iş bu değişiklikler konusunda şimdiden oluşabilecek değişiklikleri kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.3: Ücret sipariş tarihindeki Garanti bankası efektif satış kuru üzerinden Türk Lirasına çevrilerek ödenir.
5.4: Ücret kati sipariş tarihinden itibaren 5. iş günü sonuna kadar sipariş işlemi sırasında kredi kartı ile ödeme talimatı var ise kredi kartı hesabından, kredi kartı ile ödeme talimatı yok ise müşteri iletişim adresinde belirtilen banka hesap numaralarına veya HOSTAGEN 'a elden ödemekle yükümlüdür.
5.5: Ödemenin gecikmesi durumunda HOSTAGEN vade farkı faturası kesme hakkını saklı tutar.
5.6: HOSTAGEN, müşteri ödeme işlemini tamamlayıncaya kadar ilgili hizmeti kapatma, açma hakkını saklı tutar.
5.7: Müşteri almış olduğu hizmetlerin ödemelerini ödeme yöntemi ayrımı olmaksızın HOSTAGEN'a bildirmekle yükümlüdür. Bildirimde sipariş numarası, ödeme yapılan ürün veya hizmetin ismi ve ödeme yöntemi açık bir şekilde belirtilmelidir.
6 - Askıya Alınma
6.1: Ödeme konusunda problem yaşanması, kredi kartı ile ödeme talimatı olan müşterilerde provizyon sorunları veya hüküm ve yükümlülükler ile ilgili maddelerden dolayı HOSTAGEN, müşteriye verilen hizmetlerin tümünü, e-mail, web, ftp hesaplarının tamamını durdurma hakkını saklı tutar.
6.2: Bu durumun devam süresince müşteri adına e-mail, web, ftp erişimleri yapılamaz ve e-mail hesapları bloklanarak gelen e-mailler geri çevrilir.
7 - Fesih
7.1: Müşteri iş bu sözleşmenin herhangi bir maddesine aykırı davranarak sorumluluklarını ve taahhütlerini yerine getirmediği takdirde yada iş bu sözleşmenin ön yüzünde beyan ettiği bilgilerin doğru olmadığının tespiti halinde, yukarıda belirtilen sözleşmeyi askıya alma halinin 7 günden fazla devam etmesi halinde, HOSTAGEN hiç bir ihtar ve ihbara gerek kalmaksızın sözleşmeyi tek taraflı olarak fesih etme hakkına sahiptir.
7.2: Bu şekilde gerçekleşecek fesih sonrasında müşteri; kalan süreye bakılmaksızın ödemiş olduğu son sözleşme ücretini geri isteyemeyeceğini, fesih tarihinde yürürlükte olan emsal sözleşme bedelinin 5 katı ticari cezai tazminat ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
7.3: Sözleşmenin sona erme süresinden önce müşteri tarafından fesih edilmesi halinde sözleşme sonuna kadar ödenecek olan ücretlerin 1/2 sini defaten ve peşin olarak ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
8 - İletişim ve Bilgi Adresleri
8.1: Taraflar konusu sözleşmeden kaynaklanan her türlü tebligat için taraflar sipariş adresinde belirtilen adresleri yasal tebligat adresleri olarak kabul, beyan ve taahhüt etmişlerdir.
8.2: Bu adreslere yapılan her türlü tebligat tarafların eline ulaşmasa bile tebliğ edilmiş kabul edilecektir. İş bu adreslere ait değişiklikler diğer tarafa yazılı olarak bildirilmedikçe eski adresler geçerli olacaktır.
8.3: HOSTAGEN sözleşme süresi içinde müşteri'ye tahsis ettiği elektronik posta adresine mesaj, bilgi, yazı, ihtar, ödeme bildirimi, hesap hareket çizelgesi, hesap ekstresi gönderebilir. Müşteri söz konusu elektronik iletilerin alınmadığı yada kendisine ulaşmadığı iddiasında bulunamayacağı gibi yasal anlamda tebliğ etmiş sayılacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
9 - Ücretin Ödenmesinde Temerrüde Düşülmesi
9.1: Müşteri, aldığı hizmetlere karşılık başvuru tarihini takip eden 7 gün içinde ödeme gerçekleştirmediği takdirde temerrüde düşmüş sayılır. Bu durumda HOSTAGEN kur farkı faturası kesebileceği gibi dilerse fatura tarihinden itibaren aylık %7 gecikme faizi talep edebilir. Müşteri bu gecikme faizi ve kur farkı faturasını ödemeyi beyan ve kabul eder.
9.2: Müşteri, iş bu sözleşmeden doğan her tür alacak için HOSTAGEN 'un dava yada icra takibi açması halinde de aylık %7 gecikme faizi, bakiye borç miktarının %50'si kadar cezai şart, %10'u Avukatlık Ücreti ve diğer tüm yasal giderleri ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
9.3: Müşteri, iş bu sözleşmeden doğan alacaklarının tahsili için yasal mercilere İhtiyati Haciz ve İhtiyati tedbir için başvurması halinde HOSTAGEN 'un teminatsız İhtiyati Haciz ve İhtiyati Tedbir kararı almaya yetkili olduğunu ancak buna rağmen Mahkemelerce teminat istendiğinde, Bankalardan alınacak teminat mektuplarından doğacak komisyon ve her türlü ücretin kendileri tarafından ödeneceğini ve bu konulara hiçbir itirazda bulunmayacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
10 - Kişisel Verilerin Korunması
10.1: İşbu Sözleşme’nin uygulanmasında, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve ikincil düzenlemelerinde yer alan tanımlar uygulama alanı bulacaktır.
10.2: Taraflar, kişisel verileri KVKK ve ikincil düzenlemelerine, Kişisel Verileri Koruma Kurumu (“Kurum”) ilke ve kararlarına uygun olarak işleyeceklerini ve aktaracaklarını kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.3: Müşteri, HOSTAGEN ile arasındaki her türlü ilişki kapsamında HOSTAGEN’a Kişisel Veri aktarımı gerçekleştirilen hallerde, Kişisel Veriler'in HOSTAGEN tarafından işlenmesine ve üçüncü kişilere aktarılmasına ilişkin olarak, yürürlükte bulunan (Kişisel Verileri Koruma Kurulu (“Kurul”) kararları dahil) kişisel verilerin korunması mevzuatı kapsamında ilgili kişilere karşı başta aydınlatma yükümlülüğü ve açık rıza alma yükümlülükleri olmak üzere her türlü yükümlülüğü ispatlanabilir bir şekilde yerine getireceğini, bu metinlerin işbu Sözleşme’nin onaylanması esnasında HOSTAGEN tarafından kendisine ibraz edilen aydınlatma ve açık rıza metinlerindeki veri işleme süreçlerini kapsayacağını, bu yükümlülüklerin yerine getirildiğine ilişkin kayıtları HOSTAGEN’un talebi olması halinde HOSTAGEN’a ibraz edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.4: HOSTAGEN, kullanım amacı ve yasal yükümlülüklerini yerine getirmekle sınırlı olmak üzere karşı Tarafça kendisine aktarılan Kişisel Veriler'i hizmet sağlayıcıları, işbirliğinde olduğu üçüncü kişiler gibi üçüncü kişilere veri güvenliği önlemlerine riayet ederek aktarabilecektir.
10.5: HOSTAGEN ve/veya yukarıdaki 10.4. madde tahtında hizmet sağlayıcıları ve işbirliğinde olduğu üçüncü kişiler, Kişisel Veriler'i taraflar arasındaki ticari ilişkinin yürütülebilmesi ve/veya yasal yükümlülüklerin yerine getirilebilmesi adına yurt dışına aktarabilirler. Bu durumda Müşteri, ilgili mevzuat doğrultusunda aranan şartların yerine getirilmesinden ve Kurul tarafından çıkarılacak tüm düzenlemelere riayet edilmesinden sorumlu olduğunu, yurt dışına aktarım süreçlerine dair gerekli aydınlatma ve açık rıza alma yükümlülüklerini kişisel verilerini HOSTAGEN’a aktardığı ilgili kişilere karşı yerine getireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.6: Müşteri, Kişisel Veriler’in HOSTAGEN’a aktarımının güvenli bir şekilde sağlanmasından sorumlu olduğunu, bu kapsamda kişisel veri aktarımını sağlarken kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önleyeceğini, kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önleyeceğini ve kişisel verilerin muhafazasını sağlayacağını, bu doğrultuda her türlü teknik ve idari tedbiri almakla yükümlü olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.7: HOSTAGEN, kendisine aktarılan Kişisel Verileri’n hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemek, kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek, kişisel verilerin muhafazasını sağlamak adına gerekli her türlü teknik ve idari tedbiri alacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.8: Taraflar, karşı Tarafça kendisine aktarılan Kişisel Veriler’e herhangi bir şekilde yetkisiz erişim gerçekleşmesi, siber saldırı gibi veri güvenliğinin sağlanamadığı durumda, bu durumu derhal ve her halde en geç 24 (yirmi dört) saat içerisinde karşı Taraf’a yazılı olarak bildireceğini, bu durumdan doğabilecek zararların minimize edilmesi ve doğan zararın giderilmesi için karşı Taraf ile işbirliği içerisinde çalışacağını, bu kapsamda karşı Tarafça talep edilen her türlü bilgi, belge ve desteği gecikmeksizin sağlayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.9: Taraflar; kişisel verilerin adli bir makamdan gelen ve kişisel verilerin söz konusu adli makama açıklanmasını gerektiren yasal olarak bağlayıcı talepleri en kısa sürede ve en geç 48 (kırk sekiz) saat içerisinde karşı Taraf’a yazılı olarak bildirir. Bu doğrultuda Taraflar, karşı Taraf’ın hukuki yükümlülüklerini yerine getirebilmesi ve karşı Taraf’ın en az zararı görmesi adına her türlü tedbiri alacağını, bu kapsamda karşı Taraf ile işbirliği içerisinde ilerlemeyi ve karşı Tarafça talep edilen bilgi ve belgeleri sağlamayı kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.10: Taraflar, işbu Sözleşme kapsamındaki Kişisel Veri İşlemeleri bakımından, KVKK ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararları başta olmak üzere, kişisel verilerin korunması ile ilgili yürürlükte bulunan tüm düzenlemelere, usul ve esaslara uygun davranacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.11: Taraflar, ilgili kişi tarafından veri işleme süreçleriyle ilgili yasal mevzuat kapsamında karşı Taraf’ı ilgilendiren herhangi bir hak talebinin kendisine yöneltilmesi halinde, bu talebi yazılı olarak 48 (kırk sekiz) saat içerisinde karşı Tarafa yazılı olarak bildirecek olup karşı Taraf’ın ilgili kişi taleplerini usulüne uygun olarak yanıtlayabilmesi adına gerekli desteği sağlayacaktır.
10.12: Taraflar arasındaki ilişki uyarınca HOSTAGEN veri işleyen, Müşteri ise veri sorumlusudur. Bu kapsamda HOSTAGEN’un işbu Sözleşme’nin kişisel verilere ilişkin hükümlerini veya KVKK mevzuatını ihlal etmesi sebebiyle Müşteri’nin herhangi bir zararı doğması halinde HOSTAGEN, mahkeme kararı ile kusurunun bulunduğunun kesinleştiği durumlarda Müşteri’nin zararlarını işbu Sözleşme bedeli ile sınırlı olmak üzere tazmin edecektir.
10.13: Müşteri tarafından işbu Sözleşme hükümlerinin, KVKK ve ikincil mevzuatı ile Kurum ilke ve kararlarının ihal edilmesi sebebiyle HOSTAGEN’un herhangi bir zarara uğraması halinde Müşteri, HOSTAGEN’un doğacak olan zararlarını tazmin edeceğini, bu kapsamda HOSTAGEN’un kendisine rücu hakkının saklı olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
11- Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
11.1: İş bu sözleşme bununla birlikte 11 madde ve alt başlıklardan ibaret olup, taraflarca okunup anlaşılarak imza altına alınmıştır. (İmza altına alınma. siparişin internet ortamında HOSTAGEN 'a gönderilmesi ile gerçekleşmiş kabul edilir). HOSTAGEN gerek gördüğü taktirde yeni maddeler ve/veya alt başlıklar ekleyebilir, çıkartabilir yada maddeler üzerinde değişiklik yapabilir. Müşteri bu değişiklikleri önceden kabul ettiğini beyan ve taahhüt eder.
11.2: İş bu sözleşmenin uygulanması sırasında doğacak her türlü uyuşmazlıkların çözümünde İstanbul Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
Tüm paketlerimiz için Kullanıcı Sözleşmesi ile birlikte Genel Kullanım Koşulları'ndaki maddeler de geçerlidir.
Hostagen.com.tr ziyaretçi ve kullanıcılarının gizliliğine büyük önem vermektedir. Bu doğrultuda, işbu Gizlilik Politikasında ("Gizlilik Politikası") tüm dünyadaki iştirakleri ile beraber Hostagen.com.tr şirketinin ("Hostagen", "biz", "bizim", "bizi" veya "bize") Kişisel Verilerinizi nasıl topladığı, kullandığı ve paylaştığının yanı sıra, ilgili kişi sıfatıyla Kişisel Veriler üzerinde sahip olduğunuz haklar açıklanmaktadır. İşbu Gizlilik Politikası, kayıtlı olmayan kullanıcılar, kayıtlı kullanıcılar ve premium kullanıcılar da dahil tüm Hostagen kullanıcıları (topluca "Kullanıcılar", "siz", "sizi", "size" veya "sizin") ve web sitelerimiz (www.hostagen.com.tr ve tüm alt etki alanları da dahil, "Web Sitesi"), web uygulamalarımız ("Hostagen Uygulamaları") mobil uygulamalarımız ("Mobil Uygulamalar") ve ilgili hizmetlerimiz de dahil tüm Hostagen hizmetleri (topluca, "Hizmetler") için geçerlidir. İşbu Gizlilik Politikasının bizimle yapmış olduğunuz herhangi bir sözleşmenin hükümlerini ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve/veya diğer ilgili kanunlar çerçevesinde sahip olduğunuz hakları geçersiz kılması amaçlanmamaktadır.
Hizmetlerimize erişmeden önce lütfen işbu Politikayı okuyun ve Kişisel Verilerinize ilişkin uygulamalarımızı tam olarak anladığınızdan emin olun. İşbu Gizlilik Politikasını okuyup tam olarak anlıyor ve uygulamalarımıza karşı çıkıyorsanız, tüm Hizmetlerimizi derhal terk etmeli ve Hizmetlerimizin her türlü kullanımına derhal son vermelisiniz. İşbu Gizlilik Politikası hakkında herhangi bir sorunuz ya da kaygınız varsa, destek@hostagen.com.tr adresinden lütfen bizimle iletişime geçin.
Size Hizmetleri sağlayabilmek için belirlenmiş veya belirlenebilir bir gerçek kişiye ait Kişisel Verileri ("Kişisel Veriler") toplamamız gerekiyor. Bize sağladığınız, Hizmetleri kullanımınızdan ve diğer kaynaklardan aldığımız Kişisel Verileri topluyoruz. Topladığımız size ait Kişisel Veri türleri şunlardır:
Kişisel Verilerinizi şu amaçlar doğrultusunda kullanıyoruz:
Şu durumlarda Kişisel Verilerinizi 3. Bölümde belirtilen amaçlar doğrultusunda kullanıyoruz:
Topladığımız size ait Kişisel Verileri hizmetlerimizi sağlamak, iyileştirmek ve daha güvenli bir hale getirmek için kullanıyoruz.
Kişisel Verilerinizi hizmet sağlayıcıları ve başkalarıyla aşağıda belirtilen şekillerde ve durumlarda paylaşabiliriz (veya diğer bir şekilde bu bilgilere erişmelerine izin verebiliriz):
Üçüncü Taraf Hizmet Sağlayıcıları: Hostagen, sağladıkları hizmet ve çözümler bizimkileri tamamlayan, kolaylaştıran ve destekleyen birtakım seçkin hizmet sağlayıcılarıyla ortaklık yapmaktadır. Bu hizmetler ve çözümler arasında barındırma (hosting) ve sunucu ortak yerleşim hizmetleri, iletişim ve içerik dağıtım ağları (CDN), veri güvenliği ve siber güvenlik hizmetleri, faturalandırma ve ödeme işleme hizmetleri, etki alanı adı tescil işlemleri, dolandırıcılığı algılama ve önleme hizmetleri, web analizi, e-posta dağıtım ve izleme hizmetleri, oturum kayıt ve uzaktan erişim hizmetleri, performans ölçümü, veri optimizasyonu ve pazarlama hizmetleri, içerik sağlayıcıları ve bizim hukuk ve mali müşavirlerimiz (topluca, "Üçüncü Taraf Hizmet Sağlayıcı/Sağlayıcıları") bulunmaktadır.
Hostagen bir iş amacı doğrultusunda aşağıda belirtilen kategorilerdeki Kişisel Verileri, Üçüncü Taraf Hizmet Sağlayıcıları ile paylaşabilir:
4.1.
Yasaların Uygulanması, Yasal Talepler ve Görevler: Hostagen bir mahkeme celbi, yasal takip, arama emri veya mahkeme emri gibi yasal bir talep uyarınca veya Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve/veya diğer ilgili kanunların bizi zorunlu tuttuğuna iyi niyetle inandığımız takdirde veya Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve/veya diğer ilgili kanunlar uyarınca, size bildirimde bulunarak veya bulunmaksızın, Kişisel Verilerinizi ifşa edebilir veya Kişisel Verilerinize diğer bir şekilde erişim izni verebilir.
4.2.
Hakların ve Güvenliğin Korunması: Bunu yapmanın Hostagen'in, herhangi bir Kullanıcımızın, Nihai Kullanıcının veya genel halktan birinin hakları, mülkleri veya kişisel güvenliğini koruyacağına iyi niyetle inandığımız takdirde, Hostagen size bildirimde bulunarak veya bulunmaksızın Kişisel Verilerinizi paylaşabilir.
4.3.
Sosyal Medya Özellikleri ve Çerçeveli Sayfalar: Hizmetlerimiz "Facebook ile Bağlan" veya "Google ile Giriş Yap" özellikleri, "Facebook'ta Beğen", "Bunu Paylaş" tuşu ve diğer etkileşimli mini programlar gibi bazı Sosyal Medya özellikleri, pencere öğeleri ve çoklu oturum açma özellikleri ("Sosyal Medya Özellikleri") içermektedir. Bu Sosyal Medya Özellikleri, IP adresiniz ve Web Sitemizde hangi sayfayı ziyaret ettiğiniz gibi belirli Kişisel Verileri toplayabilir ve düzgün çalışmalarına olanak vermek için bir çerez yerleştirebilir. Sosyal Medya Özellikleri bir üçüncü tarafça veya doğrudan Hizmetlerimiz üzerinde barındırılmaktadır. Üçüncü tarafların bu tür Sosyal Medya Özellikleriyle etkileşimleriniz bizim değil, bu üçüncü tarafların politikalarına tabidir.
Buna ek olarak Hizmetlerimiz, Web Sitemizin ve Hizmetlerimizin görünüm ve dokusu muhafaza edilirken Üçüncü Taraf Hizmet Sağlayıcılarına ve diğer taraflara veya Üçüncü Taraf Hizmet Sağlayıcılarından ve diğer taraflardan içerik sağlamak için, örneğin sayfa çerçeveleme teknikleri vasıtasıyla Kişisel Verilerinizi üçüncü taraflarla doğrudan paylaşmanıza olanak verebilir ("Çerçeveler"). Bu tür Çerçeveler vasıtasıyla herhangi bir Kişisel Veriyi etkileşmeyi veya paylaşmayı seçerseniz, gerçekte bu bilgiyi bize değil, ilgili üçüncü taraflara sağladığınızı ve bu etkileşimlerin ve paylaşımların da bizim değil, bu üçüncü tarafların politikalarına tabi olduğunu lütfen dikkate alınız.
4.4.
Bir Üçüncü Taraf Uygulamasının beraberindeki gizlilik politikasını mutlaka incelemenizi ve Üçüncü Taraf Uygulamalarını kurup kullanmaya karar vermeden önce ihtiyaç duyabileceğiniz açıklamaları Üçüncü Taraf Geliştiricilere sormanızı şiddetle öneririz. Hostagen hiçbir Üçüncü Taraf Geliştiricinin eylem ve politikalarını denetlemez ve bu eylem ve politikalardan sorumlu değildir. Herhangi bir Üçüncü Taraf Uygulamasını kullanırsanız, bunun riski size aittir.
Nihai Kullanıcıları Kişisel Verilerinin toplanması, işlenmesi ve kullanılması konusunda bilgilendirmek ve Kişisel Verilerinin Hostagen'e aktarılacağı ve sizin adınıza Hostagen tarafından işleneceğini kendilerine bildirmek tamamen sizin sorumluluğunuzdadır.
4.5.
Şirketin kontrolünde bir değişiklik olması durumunda: Buna ek olarak, Hostagen'in veya iştiraklerinden herhangi birinin kontrolünde bir birleşme, satın alma veya esasen varlıklarının tümünün satın alınması sonucunda oluşan değişiklikler de dahil olmak üzere herhangi bir değişiklik olduğu takdirde, Kişisel Verileriniz bu olaya dahil olan taraflarla da paylaşılabilir.
4.6.
Sizin Talimat Vermeniz Durumunda: Hostagen, sizin bir talimatınız veya açık rızanız üzerine de Kişisel Verilerinizi başka amaçlar doğrultusunda üçüncü taraflarla paylaşabilir.
Hostagen adına Kişisel Verilerinizi saklayan ve işleyen Hostagen iştirakleri ve Üçüncü Taraf Hizmet Sağlayıcıları, endüstri standartları uyarınca ve bulundukları yetki alanlarında geçerli, ancak aynı derecede sıkı olmayan kanuni şartlara bakılmaksızın, akdettikleri sözleşmeler uyarınca Kişisel Verileri koruma ve emniyet altına almayı taahhüt etmişlerdir.
5.1.
Talep edilmesi halinde, Hostagen size Kişisel Verilerinizi saklayıp saklamadığımız konusunda bilgi verecektir. Şu Destek Merkezi makalelerinde yer alan talimatları izleyerek Kişisel Verilerinize erişebilir, Kişisel Verilerinizi düzeltebilir ya da Kişisel Verilerinizin silinmesini talep edebilirsiniz: "Hostagen Hesap Bilgilerinizi Alma" ve "Hostagen Hesabınızı Kalıcı Olarak Silme". Talebinizi Kişisel Verilerin Korunması Kanununda ve/veya diğer ilgili kanunlarda öngörülen sürede veya makul bir süre içerisinde yanıtlayacağız.
Hostagen hesabınızı kalıcı olarak silerseniz tüm Kişisel Verilerinizin Hostagen'in veritabanlarından silineceğini lütfen dikkate alınız. Bu işlemi tamamlarsanız, artık hiçbir Hizmetimizi kullanamazsınız. Kullanıcı Hesabınız ve Hesabınızdaki tüm veriler kalıcı olarak kaldırılır; Hostagen ileride hesabınızı geri yükleyemez ve Kişisel Verilerinizi geri getiremez. Eğer daha sonra Hostagen Destek ile temasa geçerseniz, sistem hesabınızı tanıyamaz ve Destek temsilcileri silinen hesabı bulamaz.
5.2.
Veri Yerelleştirme Yükümlülükleri: Eğer "veri yerelleştirme" veya "veri yerleşimi" yükümlülüklerinin getirildiği (yani bir yetki alanındaki sakinlerin Kişisel Verilerinin o yetki alanının bölge sınırları dahilinde tutulmasını gerektiren) bir yetki alanında ikamet ediyorsanız ve bu durumun farkına varırsak, bu yönde yasal bir yükümlülüğümüzün olması halinde, Kişisel Verilerinizi o sınırlar dahilinde tutabiliriz.
5.3.
Hostagen'in veri saklama sağlayıcıları sözleşme hükümleri uyarınca verilerinizi korumayı taahhüt etmişlerdir.
Hostagen, Nihai Kullanıcıların belirli Kişisel Verilerini ("Nihai Kullanıcıların Verileri") yalnızca Kullanıcılarımız adına ve Kullanıcılarımızın talimatıyla toplayabilir, saklayabilir ve işleyebilir. Örneğin Kullanıcılarımızın her biri, Gmail gibi üçüncü taraf hizmetlerinden kişilerini içe aktarabilir veya kendi Kullanıcı Sitesi vasıtasıyla kişileri diğer bir şekilde toplayabilir ve yönetebilir. Bunun üzerine bu kişiler Kullanıcı adına Hostagen tarafından saklanır.
Bu amaçlar doğrultusunda, Hostagen Nihai Kullanıcıların Verileri için "Veri Sorumlusu" değil de "Veri İşleyen" hizmetini görmektedir ve addedilecektir (büyük harfle başlayan bu her iki terimin de Kişisel Verilerin Korunması Kanununda ve Avrupa Birliği Genel Veri Koruma Yönetmeliğinde (“GDPR”) tanımlandığı üzere).
Bu Kullanıcı Sitelerinin sorumlusu olan ve bu Kullanıcı Sitelerini işleten Kullanıcılar, Nihai Kullanıcıların Verilerinin "Veri Sorumlusu" addedilecektir ve ilgili tüm yetki alanlarındaki tüm gizlilik ve veri koruma kanunları ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu da dahil, Nihai Kullanıcıların Verilerinin toplanması ve sorumluluğu konusunda tüm ilgili kanun ve yönetmeliklere uymakla yükümlüdür.
Nihai Kullanıcıların Kişisel Verilerinin güvenliği, bütünlüğü, yetkili kullanımı ve bu Kişisel Verilerin toplanması ve kullanılması için gereken açık rıza ve izinlerin alınması, ilgili kişi haklarının açıklanması ve adil işleme bildirimlerinin yapılması sizin sorumluluğunuzdadır.
Hostagen Kullanıcılara ve Nihai Kullanıcılara hukuki danışmanlık sağlayamaz, ancak tüm Kullanıcıların kendi Kullanıcı Sitelerinde Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve/veya diğer ilgili kanunlar ve yönetmelikler uyarınca açık ve kapsamlı gizlilik politikaları yayınlamaları ve bulundurmalarını ve tüm Nihai Kullanıcıların bu politikaları dikkatle okumalarını, anladıklarından emin olmalarını ve Kişisel Verilerin Korunması Kanununda ve/veya diğer ilgili kanunlarda zorunlu kılınan ölçüde açık rızalarını vermelerini öneririz.
Nihai Kullanıcıların Kişisel Verilerinin Hostagen tarafından nasıl ele alındığı konusunda daha fazla bilgi için (ki bu bilgiler Nihai Kullanıcılara sağladığınız belirli bildirimler ve/veya Nihai Kullanıcılardan aldığınız açık rızalar için önemli olabilir), 4., 12. ve 13. Bölümlere bakabilirsiniz.
Eğer Kullanıcılarımızdan herhangi birinin bir ziyaretçisi, kullanıcısı veya müşterisi iseniz, lütfen bu paragrafı okuyun: Hostagen'in Kişisel Verilerini işlediği Nihai Kullanıcılarla doğrudan hiçbir ilişkisi bulunmamaktadır. Eğer Kullanıcılarımızdan herhangi birinin ziyaretçisi, kullanıcısı veya müşterisi iseniz ve Kişisel Verilerinize ilişkin herhangi bir talepte bulunmak veya soru sormak isterseniz, lütfen ilgili Kullanıcı/Kullanıcılar ile doğrudan temasa geçin. Örneğin, Hostagen tarafından Kullanıcıları adına işlenen hatalı Kişisel Verilere erişmek, bu Kişisel Verileri düzeltmek, değiştirmek veya silmek isterseniz, lütfen talebinizi (bu verilerin "Veri Sorumlusu" olan) ilgili Kullanıcıya yöneltin. Eğer Kullanıcılarımız tarafından Hostagen'in Nihai Kullanıcılara ait herhangi bir Kişisel Veriyi kaldırması talep edilirse, bu tür talepleri öncelikle talebi doğruladıktan sonra vakitlice ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve/veya diğer ilgili kanunlar uyarınca yanıtlayacağız (örneğin GDPR uyarınca otuz (30) gün içerisinde). Kullanıcımız tarafından bize aksi yönde bir talimat verilmedikçe, Nihai Kullanıcıların Verilerini aşağıda 12. Bölümde belirtilen süre boyunca muhafaza edeceğiz.
Biz ve Üçüncü Taraf Hizmet Sağlayıcılarımız Hizmetlerimizi sağlayabilmek ve düzgün çalışmalarını sağlamak, performansımızı ve pazarlama faaliyetlerimizi incelemek ve deneyiminizi kişiselleştirmek için çerezler ve benzer diğer teknolojileri ("Çerezler") kullanıyoruz.
Çerezleri nasıl kullandığımız ve çerezleri nasıl yönetebileceğiniz konusunda daha fazla bilgiyi şurada bulabilirsiniz:
Bir tarayıcı veya mobil uygulamanın HTTP üst bilgisindeki "Beni İzleme" sinyaline yanıt olarak uygulamalarımızı değiştirmediğimizi lütfen dikkate alınız, ancak tarayıcıların birçoğu çerezlerin kabul edilip edilmeyeceği ve çerezlerin nasıl kaldırılabileceği de dahil olmak üzere çerezleri yönetmenize olanak verir. Tarayıcınızı bir çerez yerleştirildiğinde sizi bilgilendirecek şekilde ayarlayabilir veya tarayıcınızda çerezleri engellemeyi seçebilirsiniz.
Kişisel Verilerinizi size Hostagen'ten veya ortaklarımızdan (Hostagen adına hareket eden) e-posta, SMS, platformumuzdaki bildirimler, pazarlama çağrıları ve benzer iletişim yolları ile size promosyon içerikleri ve iletileri göndermek için kullanabiliriz.
Bu tür promosyon iletileri ve çağrılar almak istemediğiniz takdirde, dilediğiniz zaman Hostagen'i bilgilendirebilir veya aldığınız promosyon iletileri içerisinde yer alan "abonelikten çık" veya DURDUR talimatlarını izleyebilirsiniz.
Hostagen ayrıca Hizmetlerimize veya Hizmetlerimizi kullanımınıza ilişkin bilgileri size iletmek için de sizinle temas kurabilir.
Örneğin belirli bir Hizmete bakım için geçici olarak ara verildiği takdirde bu durumu size bildirmek, destek biletinizi veya e-postanızı yanıtlamak, güncel veya yakında başlayacak abonelikleriniz için yaklaşan veya gecikmiş ödemelere ilişkin hatırlatmalar veya uyarılar göndermek, Kullanıcı Sitenize ilişkin uygunsuz kullanım şikâyetlerini iletmek veya sizi Hizmetlerimizdeki önemli değişiklikler konusunda bilgilendirmek için (kullanabileceğimiz yollardan herhangi biriyle) size bir bildirim gönderebiliriz.
Bu tür iletileri her zaman alabilmeniz önemlidir. Bu nedenle, Hostagen Kullanıcısı olmaya son vermedikçe (bunu hesabınızı devre dışı bırakarak yapabilirsiniz) bu tür Hizmet ve Faturalandırma İletilerini almama talebinde bulunamazsınız.
Hostagen, Kişisel Verileriniz üzerinde kontrol sahibi olmanızın kaçınılmaz olduğunu kabul etmektedir. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve/veya tüm dünyadaki gizlilik yönetmelikleri uyarınca, Hostagen Kişisel Verilerinize erişme, Kişisel Verilerinizin bir nüshasını alma ve kullanımını sınırlandırma, Kişisel Verilerinizi güncelleme, değiştirme ve silme talebinde bulunabilmenize olanak sağlayacak somut adımları atmaktadır.
Talebinizi yerine getirmeden önce, güvenlik amaçları doğrultusunda ve kimliğinizi doğrulamak için sizden ek bilgiler isteyebiliriz. Kişisel Verilerin Korunması Kanununda ve/veya diğer ilgili kanunlarda izin verilen durumlarda bu talepler için bir ücret alma hakkımız saklıdır (örneğin, eğer talebiniz gerekçesiz veya aşırı ise).
Kişisel Verileri Koruma Kuruluna bulunduğunuz yerdeki denetleyici makama şikayette bulunma hakkına sahipsiniz (ama yine de önce bizimle temasa geçmenizi öneririz).
Eğer bir Hostagen Kullanıcısı iseniz ve sakladığımız Kişisel Verilerin (size veya Nihai Kullanıcılarınıza ait) bir nüshasını almak, bu Kişisel Verilere erişmek ve/veya bu Kişisel Verilerde düzeltmeler yapmamızı talep etmek veya doğrudan pazarlama amaçları doğrultusunda üçüncü taraflara ifşa etmiş olduğumuz size ait Kişisel Verilerin (varsa) bir listesini talep etmek isterseniz, lütfen şu Destek Merkezi makalelerinde verilen talimatları izleyin: "Hostagen Hesap Bilgilerinizi Alma" “Hostagen Hesabınızı Kalıcı Olarak Silme". Talebinizi ayrıca postayla Hostagen.com.tr, iletebilirsiniz. Dikkate alınması gereken yasal ve diğer izin verilebilir hususlara bağlı olarak, talebinizi bir an önce yerine getirmek için her türlü makul çabayı göstereceğiz (talebinizi yerine getirmek için sizden ek bilgiler almamız gerekmediği takdirde).
Hostagen hesabınızı kalıcı olarak silerseniz tüm Kişisel Verilerinizin Hostagen'in veritabanlarından silineceğini lütfen dikkate alınız. Bu işlemi tamamlarsanız, Hostagen Hizmetlerinizden hiçbirini artık kullanamazsınız. Hesabınız ve hesabınızdaki tüm veriler kalıcı olarak kaldırılır; Hostagen ileride hesabınızı geri yükleyemez ve verilerinizi geri getiremez. Eğer daha sonra destek kanallarımızla temasa geçerseniz, sistem hesabınızı tanıyamaz ve destek temsilcileri silinen hesabı bulamaz.
Eğer Kişisel Verileri toplamamız, kullanmamız veya ifşamıza ilişkin herhangi bir sorunuz veya kaygınız varsa ya da işbu Gizlilik Politikasını veya Kişisel Verilerin Koruması Kanununu ya da ilgili diğer veri koruma kanunlarını ihlal ettiğimize inanıyorsanız, lütfen bizimle temasa geçin - irtibat bilgilerimiz işbu Gizlilik Politikasının sonunda belirtilmiştir.
Veri Koruma Görevlileri ekibimiz şikâyetinizi inceleyecek, bir ihlal oluşup oluşmadığını ve varsa alınacak önlemleri belirleyecektir. Gizlilik konusundaki tüm şikâyetleri ciddiyetle ele alıyoruz ve şikâyetinizi bir an önce ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve/veya diğer ilgili kanunlar uyarınca çözümlemek için her türlü makul çabayı göstereceğiz.
Dilediğiniz zaman Kişisel Verileri Koruma Kuruluna veya bulunduğunuz yerdeki denetleyici makama şikâyette bulunabilirsiniz, ancak şikâyetinizi çözümleyebilmemiz için önce bizimle temasa geçmenizi öneririz.
İşbu Gizlilik Politikasında belirtildiği üzere, Kullanıcı Hesabınız aktif olduğu veya size Hizmetleri sağlamak için gerektiği sürece Kişisel Verilerinizi (ve Nihai Kullanıcıların Kişisel Verilerini) saklayabiliriz.
Siz Kullanıcı Hesabınızı devre dışı bıraktıktan sonra ve/veya belirli Hizmetleri kullanmaya son verdikten sonra dahi, yasal yükümlülüklerimizi yerine getirmek için makul ölçüde gerektikçe, Kullanıcılarımıza veya Nihai Kullanıcılara ilişkin anlaşmazlıkları çözümlemek, dolandırıcılığı ve uygunsuz kullanımı önlemek, sözleşmelerimizi icra etmek ve/veya meşru çıkarlarımızı korumak için Kişisel Verilerinizi saklamaya devam edebiliriz.
Elimizdeki Kişisel Veriler için geçerli bir veri saklama politikamız bulunmaktadır.
Hostagen, fiziksel, elektronik ve uygulamaya ilişkin tedbirler de dahil olmak üzere, bizimle paylaştığınız Kişisel Verileri korumak için tasarlanmış güvenlik tedbirleri almıştır. Diğerlerinin yanında, Hizmetlerimizin çoğu alanlarında HTTPS güvenli erişim sağlamaktayız; özel satın alma formlarımız vasıtasıyla hassas ödeme bilgilerinin iletilmesi (örneğin kredi kartı numarası gibi) endüstri standardındaki SSL/TLS şifreli bir bağlantı ile korunmaktadır. Ayrıca sistemlerimizi muhtemel güvenlik açıkları ve saldırılara karşı sürekli izlemekteyiz ve Hizmetlerimizin güvenliğini ve Ziyaretçilerimiz ile Kullanıcılarımızın gizliliğinin korunmasını daha da artıracak yeni yolların ve Üçüncü Taraf Hizmetlerinin sürekli arayışındayız.
Hostagen tarafından alınan tüm önlemlere ve gösterilen tüm çabalara rağmen, Kişisel Verilerinizin, Nihai Kullanıcıların Kişisel Verilerinin ve karşıya yüklediğiniz, yayınladığınız veya diğer bir şekilde Hostagen ya da bir başkası ile paylaştığınız tüm diğer bilgilerin mutlak bir şekilde korunacağını ve güvende olacağını garanti edemeyiz ve etmiyoruz. Kullanıcı Hesabınız ve Kullanıcı Siteniz için güçlü şifreler koymanızı ve ifşa edilmesinin sizin için önemli veya telafisi mümkün olmayan zararlara neden olabileceğine inandığınız Kişisel Verileri bize veya bir başkasına sağlamaktan kaçınmanızı şiddetle öneririz.
Dahası, Hizmetlerimizdeki bazı alanlar diğerlerinden daha az güvenli olduğundan (örneğin, Destek forumu biletinizi "Özel" yerine "Herkese Açık" olarak belirttiğinizde veya SSL olmayan bir sayfayı ziyaret ettiğinizde) ve e-posta ve anlık mesajlaşma güvenli iletişim şekilleri olarak kabul edilmediğinden, bu alanlardan herhangi birinde veya bu yöntemlerden herhangi biriyle hiçbir Kişisel Veri paylaşmamanızı rica eder ve şiddetle öneririz.
Hizmetlerimizin güvenliğine ilişkin herhangi bir sorunuz olursa, bize şu adresten çekinmeden ulaşabilirsiniz: destek@hostagen.com.tr
Hizmetlerimiz başka web siteleri ve hizmetlere bağlantılar içerebilir. Bu web siteleri ve hizmetlerin gizlilik uygulamalarından sorumlu değiliz. Hizmetlerimizi terk ettiğiniz zaman dikkatli olmanızı ve Kişisel Verilerinizi sağlamadan önce ziyaret ettiğiniz her bir web sitesi ve hizmetin ve tüm web siteleri ve hizmetlerin gizlilik beyanlarını okumanızı şiddetle öneririz. İşbu Gizlilik Politikası bağlantı verilen bu tür üçüncü taraf web siteleri ve hizmetleri için geçerli değildir.
Kişisel Verilerinizi korumak için yeterli düzeyde güvenlik tedbirlerini almış durumdayız. Ancak, Kullanıcı İçeriklerinize erişebilen diğer Kullanıcıların veya halktan kişilerin eylemlerini kontrol edemeyiz ve Kullanıcı Sitenizde sizin veya bizim koymuş olduğumuz gizlilik ayarlarının veya güvenlik tedbirlerinin (örneğin, Kullanıcı Sitenizdeki şifre korumalı alanlar da dâhil) aşılmasından sorumlu tutulamayız. Sizin tarafınızdan veya bizim tarafımızdan kaldırıldıktan sonra dahi, herhangi bir üçüncü tarafça (Nihai Kullanıcılardan herhangi biri de dâhil) kopyalanması veya kaydedilmesi halinde, bir Kullanıcı İçeriğinin kopyalarının önbelleğe alınmış veya arşivlenmiş sayfalarda görüntülenebileceğini anlıyor ve kabul ediyorsunuz. Açıkça belirtmek gerekirse, herkese açık olmasını istemediğiniz verileri karşıya yüklememenizi ve yayınlamamanızı öneririz.
İşbu Gizlilik Politikasını Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve/veya diğer ilgili kanunlar uyarınca ve Kişisel Verileri toplama, kullanma ve saklama uygulamalarımızdaki değişiklikleri yansıtmak için güncelleyebiliriz. "Önemli" addettiğimiz herhangi bir değişiklik yaptığımız takdirde (tamamen kendi iyi niyetli takdirimize bağlı olarak), ilgili değişiklik yürürlüğe girmeden önce sizi bilgilendireceğiz (Kullanım Koşulları Madde 15.3'te belirtilen bildirim yöntemlerinden birini kullanarak). Gizlilik Politikası güncellendiği zaman, Kişisel Verilerin Korunması Kanununda ve/veya diğer ilgili kanunlarda zorunlu kılındığı üzere, size bildirimde bulunacak, açık rızanızı isteyecek ve/veya tüm diğer yükümlülükleri yerine getireceğiz. Gizlilik uygulamalarımız hakkındaki en yeni bilgiler için bu sayfayı düzenli aralıklarla gözden geçirmenizi şiddetle öneririz. Aksi belirtilmedikçe, en güncel Gizlilik Politikamız, Web Sitemiz, Hostagen Uygulamaları, Mobil Uygulamalar ve diğer Hizmetler bağlamında size ve Nihai Kullanıcılara ait elimizdeki tüm veriler için geçerlidir.